Etnomuzikológia a mediálna kultúra

Študenti/študentky sa po absolvovaní kurzu dobre orientujú v základných aspektoch mnohovrstevného vzťahu hudby, hudobnej kultúry, masovej komunikácie a hudobného priemyslu. Kurz tematizuje rozmanité podoby a zákonitostí vzájomnej interakcie hudby a mediálnej kultúry, upriamuje pozornosť na formy transformácie tradičnej hudby v mediálnom prostredí, na mechanizmy, špecifiká a rolu mediácie a mediatizácie hudby, funkcie mediálneho šírenia hudby ako procesu tvorby, distribúcie a prijímania symbolických obsahov, posilňovania identít, posilňovania postavenia marginalizovaných skupín, rozvoja občianskeho aktivizmu a participácie na politickom diskurze. Študenti a študentky sú prostredníctvom diskusií a zadaných projektov schopní formulovať svoje myšlienky, polemizovať s čítanými autormi, argumentovať a ďalej teoretizovať taktiež vybrané témy týkajúce sa masmédií a internetu a chápu teoreticko-metodologickú zložitosť takto orientovaného výskumu. Nevyhnutným predpokladom k úspešnému zvládnutiu predmetu je osvojenie adekvátnej terminológie, teoretickej bázy vhodnej pre pochopenie historického vývoja a významu jednotlivých druhov masmédií, dobrá orientácia v domácej aj zahraničnej literatúry o tradičnej aj populárnej hudbe v masmédiách, v hudobnom priemysle, v kontexte globalizácie a virtualizácie kultúry/spoločnosti.