Friday, 29 March 2024, 3:24 AM
Site: edu.ukf.sk - Vzdelávací portál - Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra
Course: edu.ukf.sk - Vzdelávací portál - Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra (UKF Moodle)
Glossary: Tvorba kurzov (Q&A)
SKUPINY A ZOSKUPENIA

Ako pridať študenta do skupiny?

  1. Ak sme nenastavili Kľúč k zápisu pri vytváraní skupiny musíme pridať študenta ručne.
  2. Na ľavej strane, v bloku Nastavenia/Administratíva kurzu, klikneme na odkaz používatelia. Rozbalí sa nám menu, kde klikneme na odkaz Zapísanie do kurzu.




  3. Kliknutím na tlačidlom  ktoré sa nachádza v stĺpci skupiny pridáme študenta do skupiny. 



  4. Vyberieme si skupinu do ktorej chceme pridať študenta. Výber potvrdíme tlačidlom Uložiť zmeny.




  5. Skupina do ktorej patrí študent.


Ako vytvoriť skupinu?

  1. Na ľavej strane, v bloku Nastavenia/Administratíva kurzu, klikneme na odkaz Používatelia. Rozbalí sa nám menu, kde klikneme na odkaz Skupiny.




  2. Klikneme na tlačidlo Pridať skupinu.



  3. Vpíšeme názov skupiny a nastavíme kľúč k zápisu. Vytvorenie skupiny potvrdíme tlačidlom Uložiť zmeny.



Kľúč k zápisu - Ak zadefinujeme pre vytvorené skupiny rôzne skupinové kľúče, tak učiteľ už nemusí zadeľovať študentov do skupín manuálne. Študenti sú do nich zaradení automaticky, na základe získaného hesla od vyučujúceho.


Funkcia Obrázok skupiny, predstavuje vloženú fotografiu alebo grafiku ktorá prezentuje danú skupinu. Napríklad v diskusných fórach vidíme potom nielen obrázok diskutujúceho, ale aj jeho skupinu.

Ako vytvoriť zoskupenie?

  1. Na ľavej strane, v bloku Nastavenia/Administratíva kurzu, klikneme na odkaz Používatelia. Rozbalí sa nám menu, kde klikneme na odkaz Skupiny.



  2. Klikneme na záložku Zoskupenia.



  3. Klikneme na tlačidlo Vytvoriť zoskupenie.



  4. Zadáme Názov zoskupenia s prípadným opisom a klikneme na tlačidlo Uložiť zmeny.



  5. Klikneme na ikonu  Ukázať skupiny v zoskupení.

Aký je význam zoskupení?

Skupiny môžu byť organizované v zoskupeniach, ktoré využívame v aktivitách a zdrojoch. Zoskupenia sú nadradené skupinám. Skupiny obsahujú účastníkov kurzu a zoskupenia obsahujú skupiny. Zoskupenia na rozdiel od skupín umožňujú skrývanie aktivít. Zoskupenie môžeme použiť, ak máme študentov, ktorí sú slabší v štúdiu. Do kurzu pridáme aktivity alebo cvičenia, ktoré budú mať sprístupnené iba títo študenti, prostredníctvom zoskupenia.

Načo slúžia skupiny?

Ešte skôr, ako začneme pridávať študentov na náš predmet, je dobre vytvoriť skupiny, ktoré budú slúžiť na rozdelenie študentov. Najvýhodnejšie je ich dať do skupín podľa tried alebo dní, ako chodia na vyučovacie hodiny. Pri väčšom počte študentov nám takto vytvorené skupiny vytvárajú dobrý prehľad a zlepšujú a urýchľujú prácu v kurze zo študentmi.

SLOVNÍK

Aké sú základné nastavenia aktivity Slovník?

Meno

Názov slovníka. Bude zobrazený na stránke kurzu.

Opis

Mali by sme tu napísať na aký účel je slovník vytvorený.

Počet položiek na stránke

Toto nastavenie definuje počet záznamov na stránke. Ak nastavíme toto číslo na menšiu hodnotu, zabránime dlhému načítavaniu stránok.

Typ slovníku

V tejto položke sa môžeme vybrať či sa jedná o hlavný slovník, alebo vedľajší. V jednom kurze môžeme mať iba jeden hlavný slovník a a iba učiteľ ho môže dopĺňať. Sekundárnych slovníkov môžeme mať toľko, koľko chceme a každý ho môže dopĺňať.

Povoliť duplicitné položky

Zapnutím tohto nastavenia na umožníme vkladať duplicitné záznamy.

Povoliť komentár k položkám

Zapnutím tohto nastavenia umožníme študentom pridať komentár k jednotlivým záznamom v slovníku.

Povoliť náhľad tlače

Pomocou tohto nastavenia môžeme povoliť študentom zobrazenie náhľadu tlače.

Automaticky prepájať položky slovníku

Zapnutím tejto voľby umožníme, aby všetky slová z tohto zoznamu sa automaticky prepájali so slovom alebo frázou, ktorá je použitá v kontexte stránky. Pri takomto nastavení sa objaví text zo slovníka zvýraznený sivo.

Implicitný stav schvaľovania

Učiteľ určí, čo sa stane s novým záznamom zadefinovaným od študentov. Tento záznam môže byť automaticky prístupný pre všetkých, alebo až po schválení učiteľom.

Spôsob zobrazenia

Môžeme špecifikovať ako sa jednotlivé záznamy zobrazia v slovníku. Existuje 7 zobrazovacích spôsobov slovníka:

  • Jednoduchý slovníkový štýl - nezobrazuje sa autor a prílohy sú uvedené v tvare odkazov. Má vzhľad bežného slovníka
  • Súvislý bez autora - položky sú zobrazené súvisle, jedna za druhou bez rozdelenia.
  • Úplný vrátane autora - zobrazenie je podobné ako vo fórach, zobrazujú sa údaje o autorovi. Tiež sa zobrazia údaje o tom, kedy bol príspevok pridaný, naposledy zmenený. Prílohy sú uvedené v tvare odkazov.
  • Úplný bez autora - zobrazenie je podobné ako v predchádzajúcom spôsobe len informácie o autorovi sa nezobrazujú. Prílohy sú uvedené v tvare odkazov.
  • Encyklopedický - Rovnaký spôsob zobrazenia ako "Úplný vrátane autora", ale ak príloha tvorí obrázok, zobrazí sa priamo v texte. Nezobrazuje sa ako odkaz na prílohu
  • Zoznam položiek - jednotlivé pojmy sa zobrazia ako odkazy
  • Často kladené otázky (FAQ) - formát vhodný pre zobrazenie listu často kladených otázok. Automaticky sa pripojí slovo OTÁZKA a ODPOVEĎ do konceptu.

Zobraziť prepojenia

Môžeme určiť spôsob, akým užívateľ môže prechádzať slovníkom. Prechádzanie a hľadanie sú vždy prístupné, ale my si môžeme vybrať z troch možností:

  • zobraziť prepojenie špeciálnych znakov – umožní prechádzanie slovníku podľa špeciálnych znakov, ako napríklad @, #, atď.
  • zobraziť abecedu – umožní prechádzanie slovníku podľa jednotlivých písmen abecedy.
  • zobraziť všetky prepojenia – umožní prechádzanie všetkých záznamov slovníka na jedenkrát.

Vždy upraviť

Toto nastavenie určuje, či študenti môžu upravovať záznamy iba určitý vymedzený čas, alebo aj kedykoľvek potom.

Hodnotenie

Toto nastavenie umožňuje hodnotiť jednotlivé záznamy. Máme na výber či hodnotenie môže vykonávať iba učiteľ, žiak a či hodnotenie je obmedzené dátumom .

 

Ako nastaviť schválenie pridanej položky do slovníka?

  1. Zapneme upravovanie kurzu a klikneme na ikonu  aktualizovať, ktorá sa nachádza pri aktivite Anketa.



  2. Zobrazí sa nám stránka s nastaveniami aktivity Slovník. V nastavení Implicitný stav schvaľovania vyberieme možnosť Nie.



  3. Po ukončení nastavenia klikneme na tlačidlo Uložiť a návrat do kurzu.

Ako povolím študentom, aby mohli hodnotiť pojmy v slovníku?

  1. Zapneme upravovanie kurzu a klikneme na ikonu  aktualizovať, ktorá sa nachádza pri aktivite Slovník.



  2. Zobrazí sa nám stránka s nastaveniami aktivity Slovník. V nastavení Hodnotenia vyberieme jeden z typov hodnotenia a uložíme nastavenie kliknutím na tlačidlo Uložiť a zobraziť.



  3. V bloku Nastavenia | Správa slovníka klikneme na odkaz Oprávnenia.



  4. Zobrazí sa nám stránka s oprávneniami, kde pri zázname Hodnotiť položky klikneme na ikonu  povoliť



  5. Vyberieme rolu Študent a klikneme na tlačidlo Povoliť.

Ako pridať do slovníka novú položku?

  1. Nastavíme sa na aktivitu Slovník.



  2. Klikneme na tlačidlo Pridať novú položku.



  3. Zobrazí sa nám stránka s nastaveniami:

Pojem

Tu zadefinujeme slovo, ktorého význam chceme vytvoriť.

 Definícia

Napíšeme tu definíciu daného slova.

 Kategórie

Štandardné nastavenie novej položky je v kategórii Nezaradené. Avšak, ak máme k dispozícií viacero kategórií, tak novú položku môžeme zaradiť do jednej z nich.

 Kľúčové slovo(á)

Ku každému heslu v slovníku možno pripojiť zoznam kľúčových slov (aliasov). Každý alias sa musí napísať do nového riadku, nemôžu byť oddelené čiarkou. Použitím aliasov môže byť alternatívnou cestou na zadefinovanie jednotlivých položiek.

 Príloha

Môžeme pridať obrázky, súbory a iné k vytváranej položke.


  4.  Po ukončení nastavenia klikneme na tlačidlo Uložiť zmeny.


 

Ako schváliť študentom položku pridanú do slovníka?

  1. Nastavíme sa na aktivitu Slovník.



  2. V bloku Nastavenia | Správa slovníka klikneme na odkaz Čakať na schválenie.



  3. Zobrazia sa nám položky na schválenie. Klikneme na ikonu schváliť.

Ako vytvoriť kategóriu pre slovník?

  1. Nastavíme sa na aktivitu Slovník.



  2. Nastavíme sa na lištu Prechádzať podľa kategórie a klikneme na tlačidlo Upraviť kategórie.



  3. Klikneme na tlačidlo Pridať kategóriu.



  4. Do pola Meno napíšeme názov kategórie a klikneme na tlačidlo Uložiť zmeny.

Ako zrušiť oprávnenie pridávania položiek do slovníka študentom?

  1. Nastavíme sa na aktivitu Slovník.



  2. V bloku Nastavenia | Správa slovníka klikneme na odkaz Oprávnenia.



  3. Zobrazí sa nám stránka s oprávneniami, kde pri zázname Vytvárať nové položky klikneme na ikonu  zabrániť hneď vedľa označenia Študent

TEST

Aké oprávnenia môžeme nastaviť v aktivite Test?

Aktivita Test obsahuje nasledovné nastavenia, ktoré je možné zmeniť prostredníctvom systému rol:

  • Byť testovaný
  • Vymazať všetky pokusy testov
  • Dostať potvrdzovací mail po odovzdaní
  • Dostať mailovú správu, keď je uskutočnený pokus
  • Ohodnotiť testy manuálne
  • Ignorovať časový limit v testoch
  • Spravovať testy
  • Spravovať prestavenia kurzu
  • Náhľad testov
  • Preznámkovať pokusy testu
  • Prehľad vlastných pokusov
  • Prezerať informáciu o teste
  • Prezerať správy o teste

Do oprávnenia aktivity Test sa dostaneme pomocou bloku Nastavenia | Administrácia testu a klikneme na odkaz Oprávnenia.

Aké typy otázok je možné vytvoriť?

  1. esej - Pri tomto type otázok sa študentovi zobrazí RTF editor v ktorom môže sformulovať svoju odpoveď v rozsahu niekoľkých viet alebo odsekov. Pre takýto druh otázok, je vhodné nastaviť zobrazovanie otázky vždy na novej strane. Hodnotenie otázky je manuálne. Príklad otázky esej: 

      



  2. pravda/nepravda - Jednoduchá forma otázky s výberom odpovede. Študent vyberá z dvoch možností: pravda alebo nepravda. Príklad otázky pravda/nepravda: 



  3. výpočtová otázka - ponúka spôsob, ako vytvárať jednotlivé numerické úlohy s použitím zástupných znakov (teda {x}, {y}), ktoré sú nahradené náhodnými hodnotami pri vypracovaní testu. Zadávame vzorec, ktorý sa zobrazí v texte otázky. Viac informácií o tejto otázke je dostupných na http://docs.moodle.org/en/question/type/calculated.

  4. opis - nie je to vlastne otázka, ale spôsob rozdelenia otázok. Používame ho na uvádzanie inštrukcií, k danej časti testu. Ak pridáme do testu opis, Moodle nám poskytne rovnaké editačné okno ako pri vytváraní webovej stránky. Môžeme vkladať text, grafiku, video, prezentácie i samotne audio nahrávky. Napríklad: Na jednej stránke testu vložíme obrázok podľa ktorého budú študenti odpovedať na „3 nasledujúce otázky“. Na ďalšej stránke, vložíme zvukovú stopu  v anglickom jazyku a k nej súvisiace otázky tykajúce sa vypočutej konverzácii. Takýmto spôsobom môžeme rozdeliť test na jednotlivé sekcie a podrobne vysvetliť časti testu.



  5. krátka odpoveď – študent odpovedá na otázku slovom alebo frázou (otázka môže obsahovať aj obrázok). V odpovedi môžeme nastaviť citlivosť na rozlišovanie veľkých a malých písmen. Test hodnotí správnu odpoveď na základe porovnania s rôznymi modelmi odpovedí, ktoré sme zadali pri vytváraní otázky. Napríklad: Z akých prvkov je zliatina mosadze? Odpoveď znie: medi a zinku. Ale test by mal prijať aj skloňované i samostatné slová: "med", "zinok", "med, zinok", "zinok, med", "zinku a medi", "medi a zinku" atd. Pri takejto odpovedi nemusí byť v zadaných modeloch vždy stopercentne pravdivá odpoveď. Ak chceme na jednu otázku dve odpovede, mali by sme obmedziť počet písaných variant. Je vhodné aby požadovaná odpoveď bola čo najkratšom tvare, aby sa zabránilo chybám a nesprávnym formulovaním/ formuláciám odpovede. Pri hodnotení môže byť niekoľko správnych odpovedí, s rôznymi stupňami správnosti. Príklad na niektoré odpovede zo stupňami správnosti na otázku: „Z akých prvkov je zliatina mosadze?” (za zástupný znak môžeme použiť hviezdičku.)

    medi * zinku (odpoveď 100%)

    * zinok (stupeň pravdivosti 50%)

    * med (stupeň pravdivosti 50%)



  6. náhodná zodpovedajúca krátka odpoveď - Ak sa pridá tento typ otázok do testu, Moodle náhodne  vyberie otázku z aktuálnej kategórie. Bez ohľadu na počet náhodných otázok, ktoré do testu vložíme, sa študentovi nikdy nestane, že by mal rovnakú otázku dva krát počas jedného pokusu v teste. Odporúča sa mať v kategórií viacej krátkych otázok aby sa náhodné otázky dobre premiešali a mal z čoho Moodle vyberať.

  7. numerická odpoveď – tento typ otázky použijeme vtedy, ak sa pýtame na otázku, v ktorej očakávame, že odpoveďou je číslo. Pri vytváraní tejto otázky si môžeme nastaviť prijateľnú odchýlku správnej odpovede.

  8. viacero odpovedí - študentovi je predstavená otázka so zoznamom možných odpovedí. Študent odpovedá tak, že vyberá správnu odpoveď z jednej alebo viac odpovedí. Každá odpoveď sa počíta na určité percento z celkovej bodovej hodnoty otázky. Ak povolíme študentovi zvoliť len jednu odpoveď, zvyčajne priradíme k správnemu výsledku známku 100% a pre všetky ostatné, nesprávne odpovede 0% alebo mínusové hodnoty. Keď umožníme študentovi, aby mohol označiť viacero odpovedí za správne, priraďujeme k týmto odpovediam takú známku, aby súčet všetkých správnych odpovedí sa rovnal 100%. Obvykle, pri označení nesprávnych odpovedí nastavujeme záporné body .



  9. zhoda – študent si vyberá odpoveď zo zoznamu, ktorý sa nachádza pri každej otázke. Príklad: Určte správne poradie fáz vývoja IS.



  10. doplňovacie úlohy (Cloze) – úlohy sa skladajú z úryvkov textu, kde študent dopĺňa alebo vyberá z ponuky správne odpovede (krátke textové alebo číselné odpovede). Jedná sa o vyplnenie medzier v texte testu. Otázky tohto typu sú veľmi flexibilné, ale môžu byť vytvorené len zadaním textu so špeciálnymi kódmi.

SHORTANSWER – prázdne textové pole pre vloženie definícií.

MULTICHOICE - rozbalovacie menu ktoré sa nachádza v texte.

Štruktúra každej Cloze otázky je rovnaká:

{ začína vždy so zloženou zátvorkou

1 číslo predstavuje hodnotu položky

: SHORTANSWER: definuje o aký typ otázky ide. Definícia je  
                                    ohraničená
":"

slúži ako oddeľovač medzi možnosťami odpovedí

=  rovná sa predstavuje správnu odpoveď

#  mriežka označuje spätná väzba pre študenta (nie je povinná)

                        } končí so zloženou zátvorkou

Jednoduché príklady použitia:

Hlavné mesto Slovenska je {1:SHORTANSWER:=Bratislava}

Priraď k mestám štáty

Berlín: {1:MULTICHOICE:=Nemecko#OK~Rakúsko#Wrong}

Wiedeň: {1:MULTICHOICE:=Nemecko#Wrong~Rakúsko#OK}

Ako naplniť test otázkami?

  1. Klikneme na vytvorenú aktivitu Test.



  2. V bloku Nastavenia | Administrácia testu klikneme na odkaz Upraviť test.



  3. Zobrazí sa nám stránka testu. Na pravej strane sa nachádza Obsah banky otázok. V ňom zvolíme kategóriu otázok z kt. budeme vyberať otázky.



  4. Vyberieme otázky a klikneme na tlačidlo Pridať do testu.



  5. Otázky sa automaticky presunú do aktivity Test.

Ako nastaviť časové obmedzenie pre test?

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu klikneme na Zapnúť upravovanie kurzu.  



  2. Pri ikone Test sa nám zobrazia editačné ikony. Klikneme na ikonu   aktualizovať.



  3. Zobrazí sa nám stránka Aktualizácia testu. Klikneme na zaškrtovacie políčko Aktivovať a nastavíme časoví limit testu.



  4. Na konci tejto stránky klikneme na tlačidlo Uložiť a zobraziť.



  5. Zobrazí sa nám stránka na ktorej klikneme na tlačidlo Náhľad testu teraz



  6. Zobrazí sa nám test, kde na ľavej strane môžeme spozorovať odpočítavanie času.

Ako nastaviť počet otázok na stranu?

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu klikneme na Zapnúť upravovanie kurzu. 



  2. Pri ikone Test sa nám zobrazia editačné ikony. Klikneme na ikonu   Aktualizovať.



  3. Zobrazí sa nám stránka Aktualizácia testu. V sekcii Usporiadanie nastavíme počet otázok na stranu. Klikneme na tlačidlo Uložiť a návrat do kurzu.

Ako nastaviť v teste počet bodov za zodpovedanú otázku?

  1. Klikneme na vytvorenú aktivitu Test.



  2. V bloku Nastavenia | Administrácia testu klikneme na odkaz Upraviť test.



  3. Zobrazí sa nám stránka testu. Na ľavej strane sa nachádzajú otázky, ktoré sú vložené v teste. Pri každej z nich sa nachádza políčko v ktorom nastavíme hodnotu bodov.



  4. Na záver nastavíme Maximálnu známku testu.

Ako pridať a odobrať otázky keď bol test už niekým vypracovaný?

  1. Klikneme na odkaz Pokusy.



  2. Zobrazí sa nám stránka s tabuľkou, kde sa nachádzajú používatelia kt.  absolvovali test.  Vyberieme ich (po prípade zálohujeme) a klikneme na tlačidlo Vymazať vybrané pokusy.



  3. Potvrdíme vymazanie pokusov tlačidlom Áno.



  4. V bloku Nastavenia | Administrácia testu klikneme na odkaz Upraviť test.



  5. Zobrazí sa nám stránka s otázkami, ktoré môžeme navzájom medzi sebou presúvať a pridávať do testu.

Ako pridať do testu náhodnú otázku z banky otázok?

  1. Klikneme na vytvorenú aktivitu Test.



  2. V bloku Nastavenia | Administrácia testu klikneme na odkaz Upraviť test.



  3. Zobrazí sa nám stránka testu. Na pravej strane sa nachádza Obsah banky otázok. V ňom zvolíme kategóriu otázok z kt. budeme vyberať otázky.



  4. Vyberieme počet náhodných otázok.



  5. A klikneme na tlačidlo Pridať do testu.



  6. Otázky sa automaticky presunú do aktivity Test.

Ako vložiť do otázky multimédiá (obrázok, mp3, flash)?

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu | Banka otázok klikneme na odkaz Otázky.




  2. Zobrazí sa nám stránka Banka otázok. Na stránke si zvolíme kategóriu a klikneme na tlačidlo Vytvoriť novú otázku



  3. Vyberieme si Typ otázky, ktorú chceme pridať a stlačíme tlačidlo Ďalší.



  4. Zobrazí sa nám stránka, kde vyplníme a nastavíme potrebné parametre otázky. Do textového editora napíšeme otázku a klikneme na ikonu Vložiť/editovať obrázok.



  5. Zobrazí sa nám pop-up okno kde klikneme na Nájsť alebo nahrať obrázok.



  6. Zobrazí sa nám výber súboru. Obrázok načítame zo súborov servera, súkromného súboru (čo sa nachádza v Moodle) alebo z disku. 



  7. Po výbere klikneme na tlačidlo Nahrať tento súbor.



  8. Zobrazí sa nám náhľad obrázku. Napíšeme opis obrázku. Pre zmenu vzhľadu, rozmerov obrázku klikneme na lištu Vzhľad.



  9. Nastavíme parametre obrázku a klikneme na tlačidlo Vložiť.



  10. Vložený obrázok sa nám vloží do editora.



  11. Klikneme na tlačidlo Uložiť zmeny.

Ako vytvoriť kategóriu v banke otázok?

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu |Banka otázok vyberieme odkaz Kategórie. 



  2. V ponúknutom formulári si vyberieme Nadradenú kategóriu. Napíšeme menoinformácie o kategórii. Klikneme na tlačidlo Uložiť zmeny.

Ako vytvoriť test?

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu, klikneme na tlačidlo Zapnúť upravovanie kurzu.



  2. V rozbalovacom menu Pridať aktivitu vyberieme Test.



  3. Nastavíme potrebné parametre pre test a klikneme na tlačidlo Uložiť a návrat do kurzu.

ZADANIE

Ako nastaviť v zadaní, aby študent mohol k odovzdaným súborom pridať komentár?

  1. Zapneme upravovanie kurzu a klikneme na ikonu   aktualizovať, ktorá sa nachádza pri aktivite Zadanie.  



  2. Zobrazí sa nám stránka s nastaveniami aktivity Zadanie. V nastavení Pokročilé prenášanie súborov  zmeníme povolenie poznámok na Áno

Ako oznámkovať odovzdané zadania?

  1. Klikneme na vytvorenú aktivitu Zadanie. 



  2. V bloku Nastavenia | Administrácia zadaní klikneme na odkaz Zobraziť odovzdané zadania.



  3. Klikneme na odkaz Známka.



  4. Nastavíme hodnotu známky za odovzdané zadanie. Prípadne napíšeme komentár alebo pripomienku k odovzdanému zadaniu a klikneme na tlačidlo Uložiť a ísť ďalej.

Ako povoliť aktualizáciu zadania, ak študent omylom poslal prácu na hodnotenie?

  1. Klikneme na vytvorenú aktivitu Zadanie. 



  2. V blogu Nastavenia | Administrácia zadaní klikneme na odkaz Zobraziť odovzdané zadania.



  3. Klikneme na odkaz Známka.



  4. V nastavení odovzdanie klikneme na tlačidlo Zmeniť na pracovnú verziu a klikneme na tlačidlo Uložiť zmeny.

Ako si prezrieť zadania ktoré študenti odovzdali?

  1. Klikneme na vytvorenú aktivitu Zadanie. 



  2. V blogu Nastavenia | Administrácia zadaní  klikneme na odkaz Zobraziť odovzdané zadania.



  3. Kliknutím na študentovo zadanie si nám zobrazí jeho vypracovaná úloha.

Čo môžeme nastaviť v aktivite zadanie?

Názov zadania

Názov zadania. Bude zobrazený na stránke kurzu.

Opis

Popis zadania by mal obsahovať podrobné inštrukcie pre študentov ohľadom zadania, jeho formy, spôsobu hodnotenia, atď.

Dostupné od

Dátum od kedy je dostupné zadanie pre vypracovanie študentom.

Dátum, do ktorého treba zaslať vypracované zadanie

Dátum do kedy sa má odovzdať zadanie. Po tomto termíne nie je možné odovzdať zadanie.

Predchádzať neskorým odovzdávaniam zadaní

Ak nastavíme na Nie, zadania vložené po danom dátume budú označené ako oneskorené, ale študenti ich budú môcť odovzdať.

Ak nastavíme na Áno, zadania sa nebudú dať odovzdať po danom dátume.

Známka

Hodnotenie zadania. Ak vyberieme číslo, bude to maximum pre zadanie. Okrem toho sa dajú vybrať aj opisné známky, ktoré boli definované pre tento kurz.

Kategória známok

Ak máme vytvorené kategórie známok vo výkaze známok, potom môžeme nastaviť, v ktorej kategórii sa aktivita nachádza.

 

Nastavenia modulu pre pokročilé prenášanie súborov :

Maximálna veľkosť

Nastavujeme maximálnu dovolenú veľkosť prenášania súborov.   

Povoliť vymazanie

Ak je táto voľba aktivovaná, študenti môžu vymazávať svoje súbory predtým, ako odošlú zadanie na hodnotenie

Maximálny počet nahrávaných súborov

Maximálny počet súborov, ktoré môže študent v tomto zadaní odovzdať.

Povoliť poznámky

Ak je táto voľba aktivovaná, študenti môžu k zadaniu pripojiť aj svoje poznámky písané on-line.

Skryť opis zadania pred začiatočným dátumom

Ak je táto voľba aktivovaná, zobrazí sa iba názov zadania ale bez opisu.

Povoliť tlačidlo Odoslať k hodnoteniu

Toto tlačidlo umožní študentovi oznámiť učiteľovi, že ukončil prácu na zadaní. Učiteľ potom môže zadanie ohodnotiť.     

       

Nastavenia modulu pre online text :

Povoliť opätovné odovzdanie zadania

Ak je táto voľba aktivovaná, študenti môžu znova upraviť a odovzdať zadanie, aj keď ho už učiteľ ohodnotil.

Posielať učiteľom oznámenia o zaslaní zadania

Ak je táto voľba aktivovaná, budú sa učiteľom odosielať e-mailové upozornenia vždy, keď študenti odovzdajú nové zadanie alebo keď upravia zadanie.

Vložený komentár

Ak je táto voľba aktivovaná, bude odovzdaný text počas hodnotenia skopírovaný do poľa pre komentár hodnotenia. Zjednoduší sa tak zápis poznámok do textu.

 

Nastavenia modulu Preniesť jeden súbor:

Povoliť opätovné odovzdanie zadania

Ak je táto voľba aktivovaná, študenti môžu znova upraviť a odovzdať zadanie, aj keď ho už učiteľ ohodnotil.

Posielať učiteľom oznámenia o zaslaní zadania

Ak je táto voľba aktivovaná, budú sa učiteľom odosielať e-mailové upozornenia vždy, keď študenti odovzdajú nové zadanie alebo keď upravia zadanie.

Maximálna veľkosť

Nastavujeme maximálnu dovolenú veľkosť prenášania súborov.