giovedì, 28 marzo 2024, 21:17
Sito: edu.ukf.sk - Vzdelávací portál - Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra
Corso: edu.ukf.sk - Vzdelávací portál - Univerzita Konštantína Filozofa, Nitra (UKF Moodle)
Glossario: Tvorba kurzov (Q&A)

Ako odobrať študenta z kurzu?

  1. Na ľavej strane, v bloku Nastavenia/Administratíva kurzu, klikneme na odkaz Používatelia. Rozbalí sa nám menu, kde klikneme na odkaz  Zapísaní do kurzu.



  2. Nájdeme študenta ktorého chceme odstrániť z kurzu a klikneme na ikonu Obr.a5-2 Odstrániť

Ako zmeniť oprávnenia študentom?

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu | Používatelia  vyberieme odkaz Oprávnenia. 



  2. Zobrazí sa nám stránka Oprávnenia kurzu.  Vyberieme si položku v ktorej chceme zmeniť oprávnenia a klikneme na ikonu   povoliť

  3. V nastavení Povoliť rolu, vyberieme rolu študent a klikneme na tlačidlo Povoliť

Ako zálohovať kurz?

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu vyberieme odkaz Zálohovanie. 



  2. Zobrazí sa nám stránka s Počiatočné nastavenia.  Vyberieme si položky, ktoré sa majú spolu s kurzom zálohovať a klikneme na tlačidlo Ďalej.



  3. Zobrazí sa nám stránka Podrobný výber, kde si zvolíme, ktoré témy alebo týždne chceme zálohovať. Klikneme na tlačidlo Ďalej.



  4. Zobrazí sa nám stránka Potvrdenie a kontrola v ktorej napíšeme názov zálohy s koncovkou (.mbz). Skontrolujeme vybrané položky a potvrdíme tlačidlom Vykonať zálohu.



  5. Kurz bol úspešne zálohovaný. Klikneme na tlačidlo Pokračovať.



  6. Ak chceme uložiť zálohu na flash usb disk alebo na iné médium, klikneme na odkaz Stiahnuť.

Ako pripraviť kurz na nový semester?

Vyčistenie kurzu predstavuje vhodný spôsob ako pripraviť kurz na nový semester. Medzi vyčistenie kurzu patrí odstránenie všetkých účastníkov kurzu a údajov s nimi spojených. Predtým, ako sa pustíme do resetu kurzu, vytvoríme si čo najpodrobnejšiu zálohu aj s údajmi účastníkov kurzu pre prípad, že by sme sa pri vyčistení pomýlili.

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu vyberieme odkaz Reset. 



  2. Klikneme na tlačidlo Zobraziť rozširujúce nastavenia



  3. Vyberieme z dostupných možností, volieb a klikneme na tlačidlo Vyčistenie kurzu.



  4. Klikneme na tlačidlo Pokračovať



  5. Po ukončení resetu sa vrátime do kurzu a skontrolujeme, či je všetko tak, ako sme zamýšľali. Ak nie, použijeme funkciu Obnoviť zo zálohy. 

Ako odstrániť hlasovanie študentov?

  1. Nastavíme sa na aktivitu Anketa.



  2. Zobrazí sa nám výpis hlasujúcich. Vyberieme si hlas študenta a klikneme na akciu Odstrániť.

Ako povolím študentom, aby mohli hodnotiť pojmy v slovníku?

  1. Zapneme upravovanie kurzu a klikneme na ikonu  aktualizovať, ktorá sa nachádza pri aktivite Slovník.



  2. Zobrazí sa nám stránka s nastaveniami aktivity Slovník. V nastavení Hodnotenia vyberieme jeden z typov hodnotenia a uložíme nastavenie kliknutím na tlačidlo Uložiť a zobraziť.



  3. V bloku Nastavenia | Správa slovníka klikneme na odkaz Oprávnenia.



  4. Zobrazí sa nám stránka s oprávneniami, kde pri zázname Hodnotiť položky klikneme na ikonu  povoliť



  5. Vyberieme rolu Študent a klikneme na tlačidlo Povoliť.

Ako schváliť študentom položku pridanú do slovníka?

  1. Nastavíme sa na aktivitu Slovník.



  2. V bloku Nastavenia | Správa slovníka klikneme na odkaz Čakať na schválenie.



  3. Zobrazia sa nám položky na schválenie. Klikneme na ikonu schváliť.

Ako nastaviť fórum tak, aby študenti mohli hodnotiť príspevky?

  1. Zapneme upravovanie kurzu a klikneme na ikonu   aktualizovať, ktorá sa nachádza pri aktivite Fórum.  



  2. Zobrazí sa nám stránka s nastaveniami aktivity Fórum. V nastavení Hodnotenia vyberieme Typ hodnotenia



  3. Nastavíme stupnicu hodnotenia a klikneme na tlačidlo Uložiť a zobraziť



  4. V bloku Nastavenia | Správa fóra klikneme na odkaz Oprávnenia



  5. Zobrazí sa nám stránka s oprávneniami, kde pri zázname Hodnotiť príspevky klikneme na ikonu    povoliť.



  6. Vyberieme rolu Študent a klikneme na tlačidlo Povoliť.


Ako oznámkovať odovzdané zadania?

  1. Klikneme na vytvorenú aktivitu Zadanie. 



  2. V bloku Nastavenia | Administrácia zadaní klikneme na odkaz Zobraziť odovzdané zadania.



  3. Klikneme na odkaz Známka.



  4. Nastavíme hodnotu známky za odovzdané zadanie. Prípadne napíšeme komentár alebo pripomienku k odovzdanému zadaniu a klikneme na tlačidlo Uložiť a ísť ďalej.

Ako povoliť aktualizáciu zadania, ak študent omylom poslal prácu na hodnotenie?

  1. Klikneme na vytvorenú aktivitu Zadanie. 



  2. V blogu Nastavenia | Administrácia zadaní klikneme na odkaz Zobraziť odovzdané zadania.



  3. Klikneme na odkaz Známka.



  4. V nastavení odovzdanie klikneme na tlačidlo Zmeniť na pracovnú verziu a klikneme na tlačidlo Uložiť zmeny.

Ako nastaviť v zadaní, aby študent mohol k odovzdaným súborom pridať komentár?

  1. Zapneme upravovanie kurzu a klikneme na ikonu   aktualizovať, ktorá sa nachádza pri aktivite Zadanie.  



  2. Zobrazí sa nám stránka s nastaveniami aktivity Zadanie. V nastavení Pokročilé prenášanie súborov  zmeníme povolenie poznámok na Áno

Ako pridať položky do vytvorenej kategórie vo Výkaze známok?

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu klikneme na odkaz Známky.



  2. V bloku Nastavenia sa nám zobrazí Administratíva známok. V nej vyberieme Kategórie a položky a klikneme na odkaz Zjednodušený režim. 



  3. Na stránke Upraviť kategórie a položky v zaškrtovacom políčku vyberieme položky ktoré chceme presunúť. 



  4. Vyberieme si kategóriu, kde chceme presunúť označené položky.



  5. Na uloženie zmien klikneme na tlačidlo Uložiť zmeny.

Ako vytvoriť kategóriu vo Výkaze známok?

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu klikneme na odkaz Známky.




  2. V bloku Nastavenia sa nám zobrazí Administratíva známok. V nej vyberieme Kategórie a položky a klikneme na odkaz Zjednodušený režim. 



  3. Na stránke Upraviť kategórie a položky klikneme na tlačidlo Pridať kategóriu.



  4. Napíšeme Názov kategórie a vyberieme Súhrnnú známkuTyp známky. Po nastavení novej kategórie klikneme na tlačidlo Uložiť zmeny.  

Ako vložiť obrázok (multimédiá) do kurzu?

  1. Zapneme režim úprav a vyberieme si z ponuky zdrojov Nadpis.



  2. Pri vkladaní obrázku v textovom editore, klikneme na ikonu Pridať/editovať obrázok. Pri vkladaní iného multimedia (flash, avi atď.), klikneme na ikonu Moodle média.



  3. Klikneme na odkaz nájsť alebo nahradiť obrázok.



  4. Nájdeme požadovaný súbor a klikneme na tlačidlo Nahrať tento súbor.



  5. Klikneme na lištu Vzhľad  kde si vyberieme z ponuky Usporiadanie orientáciu obrázku.



  6. V textovom poli Rozmery nastavíme požadovanú veľkosť obrázka v pixeloch a klikneme na tlačidlo Vložiť.



  7. K obrázku môžeme dopísať text a kliknúť na tlačidlo Uložiť a návrat do kurzu

Čo môžeme nastaviť pri pridávaní súborov do kurzu?

Všeobecné nastavenia

Vkladáme meno súboru a jeho opis

Obsah

V tejto časti vyberáme spôsob výberu súboru.

Súbory servera – zoznam všetkých nám dostupných súborov a adresárov

Nedávne súbory – zoznam súborov a adresárov, s ktorými sme pracovali v poslednom čase.

Nahrať súbor – spôsob, akým dostaneme dokumenty z lokálneho počítača na server       Súkromné súbory – súkromná časť dokumentov, ku ktorým nikto (okrem administrátora) nemá prístup.

Zobraziť

Automaticky - najlepšia voľba pre zobrazovanie. Pre daný typ súboru ju vyberá automaticky. Napríklad pre doc. súbory sa prehliadač po kliknutí naň spýta, či ho chceme uložiť alebo otvoriť.

Vkladanie - súbor je zobrazený v rámci strany pod navigačnou lištou spolu s opisom súboru a prípadnými blokmi. Tento typ je vhodný pre flashové animácie alebo videá.

Vynútiť stiahnutie - používateľ je vyzvaný na stiahnutie súboru.

Otvoriť -  iba samotný súbor je zobrazený v okne prehliadača.

Vo vyskakovacom okne - súbor je zobrazený v novom okne prehliadača bez navigačnej lišty alebo zadávacieho riadku. V rozšírených voľbách v tomto prípade nám Moodle ponúka nastavenie veľkosti (šírky a výšky) nového okna.

V rámci - súbor je zobrazený v rámci pod navigačnou lištou a opisom súboru.

Nové okno - súbor je zobrazený v kompletne novom okne prehliadača s navigačnou lištou a zadávacím riadkom.

Plnenie aktivít

Táto funkcia nám umožňuje sledovať činnosti v kurze, ktoré sú už ukončené (splnené) alebo také čo ešte treba vypracovať. Je to dobrá pomôcka aj pre študentov aby zistili či danú prednášku čítali alebo splnili požadovanú úlohu.


Ako vložiť do otázky multimédiá (obrázok, mp3, flash)?

  1. V bloku Nastavenia | Administratíva kurzu | Banka otázok klikneme na odkaz Otázky.




  2. Zobrazí sa nám stránka Banka otázok. Na stránke si zvolíme kategóriu a klikneme na tlačidlo Vytvoriť novú otázku



  3. Vyberieme si Typ otázky, ktorú chceme pridať a stlačíme tlačidlo Ďalší.



  4. Zobrazí sa nám stránka, kde vyplníme a nastavíme potrebné parametre otázky. Do textového editora napíšeme otázku a klikneme na ikonu Vložiť/editovať obrázok.



  5. Zobrazí sa nám pop-up okno kde klikneme na Nájsť alebo nahrať obrázok.



  6. Zobrazí sa nám výber súboru. Obrázok načítame zo súborov servera, súkromného súboru (čo sa nachádza v Moodle) alebo z disku. 



  7. Po výbere klikneme na tlačidlo Nahrať tento súbor.



  8. Zobrazí sa nám náhľad obrázku. Napíšeme opis obrázku. Pre zmenu vzhľadu, rozmerov obrázku klikneme na lištu Vzhľad.



  9. Nastavíme parametre obrázku a klikneme na tlačidlo Vložiť.



  10. Vložený obrázok sa nám vloží do editora.



  11. Klikneme na tlačidlo Uložiť zmeny.

Obnova kurzu zo zálohy

Zálohovanie kurzu