Kvantitatívny a kvalitatívny výskum v cestovnom ruchu (FPVaI/UEM/KVCR/22)

Kategorie kurzuÚstav ekonomiky a manažmentu

Študent pozná rozdiel medzi kvantitatívnym a kvalitatívnym výskumom, zároveň vie vyhodnotiť, aký typ výskumu je vhodné použiť. Študent rozumie princípom aplikácie výskumných metód pri prieskume trhu. Študent vie rozhodnúť o použití rôznych metód a techník zberu dát, vie určiť výberový súbor a rozhodnúť o metódach spracovania dát. Študent ovláda proces prieskumu trhu a vie ho samostatne realizovať. Študent vie vhodnou formou interpretovať výsledky výskumu v oblasti cestovného ruchu.

Učiteľ: Milan Maroš

Odborová didaktika

Kategorie kurzuÚstav ekonomiky a manažmentu
Tvorca kurzu: Marcela Korenková

Manažment projektov

Kategorie kurzuÚstav ekonomiky a manažmentu
Tvorca kurzu: Viera Papcunová

Základy účtovníctva (FPV/UEM/bMAV07/19)

Kategorie kurzuÚstav ekonomiky a manažmentu

Študent v danom predmete získa znalosti teoretických základov účtovníctva pre riešenie

špecifických problémov účtovníctva nepodnikateľských subjektov (subjektov verejnej správy).

Soft skills

Kategorie kurzuÚstav ekonomiky a manažmentu

Študent porozumie významu pojmu "Soft skills". Sú to mäkké zručnosti, ktoré sa považujú za základ rozvoja osobnosti človeka a môžu mu pomôcť nielen v osobnom ale aj pracovnom živote. Študent pochopí ako efektívnejšie hospodáriť s časom, ako zvládať stresové situácie, predchádzať konfliktom, asertívne jednať a podobne. Naučené vedomosti vie študent aplikovať aj v praxi.

Účtovníctvo 2 (UEM/UC2/19)

Kategorie kurzuÚstav ekonomiky a manažmentu

Študent identifikuje a charakterizuje základné pojmy podvojného účtovníctva. Pozná rámcovú účtovú osnovu pre podnikateľov.
Zvládne riešiť základné účtovné prípady z podnikateľskej praxe.

Základy marketingu

Kategorie kurzuÚstav ekonomiky a manažmentu

Študent porozumie základným informáciám z oblasti marketingu. Pamätá si podstatné informácie z výrobkovej, cenovej, distribučnej a komunikačnej politiky a na základe poskytnutých praktických návodov vie aplikovať jednotlivé marketingové nástroje v praxi.

Dane podnikateľských subjektov (UMIT/DPS/15)

Kategorie kurzuÚstav ekonomiky a manažmentu

Študent porozumie legislatívnym a ekonomickým podmienkam zdaňovania podnikateľských subjektov. Pozná daňový systém SR a oboznámi sa s princípom tvorby a výberu daní podnikateľských subjektov.

Dejiny ekonomických teórií (FPVaI/UEM/DET/22)

Kategorie kurzuÚstav ekonomiky a manažmentu

Študent porozumie výkladu a analýze tých škôl a smerov ekonomickej teórie, ktoré výrazne ovplyvnili štruktúru a obsah modernej ekonomickej vedy a ktoré sa podieľajú aj na formovaní hospodárskej politiky štátu. Získané vedomosti aplikuje pri rozoznávaní rozličných názorov, teórií a prúdov, ktoré sa objavujú pri genéze ekonomického myslenia.

Učiteľ: Milan Maroš