Podnikateľské zručnosti (FPVaI/UEM/PODZ/24)
Špecifiká ekonómie vzdelávania, finančného manažmentu a manažérskeho účtovníctva (FPVaI/UEM/mSSM11/22)
Podnikanie v malých a stredných podnikoch (FPVaI/UEM/PMSP/22)
Kvantitatívny a kvalitatívny výskum v cestovnom ruchu (FPVaI/UEM/KVCR/22)
Študent pozná rozdiel medzi kvantitatívnym a kvalitatívnym
výskumom, zároveň vie vyhodnotiť, aký typ výskumu je vhodné použiť.
Študent rozumie princípom aplikácie výskumných metód pri prieskume trhu.
Študent vie rozhodnúť o použití rôznych metód a techník zberu dát, vie
určiť výberový súbor a rozhodnúť o metódach spracovania dát. Študent
ovláda proces prieskumu trhu a vie ho samostatne realizovať. Študent vie
vhodnou formou interpretovať výsledky výskumu v oblasti cestovného
ruchu.
Základy ekonómie, ekonomika a manažment verejnej správy
Kontroling podnikov cestovného ruchu (FPVaI/UEM/KPCR/22)
Aplikovaná verejná správa
Manažment a ekonomika verejnej správy
Komparatívna verejná správa
Základy účtovníctva (FPV/UEM/bMAV07/19)
Študent v danom predmete získa znalosti teoretických základov účtovníctva pre riešenie
špecifických problémov účtovníctva nepodnikateľských subjektov (subjektov verejnej správy).
Medzinárodná ekonomika (UMIT/ME/15 + UEM/mMAV22/19 + UEM/ME/22P)
Soft skills
Študent porozumie významu pojmu "Soft skills". Sú to mäkké zručnosti, ktoré sa považujú za základ rozvoja osobnosti človeka a môžu mu pomôcť nielen v osobnom ale aj pracovnom živote. Študent pochopí ako efektívnejšie hospodáriť s časom, ako zvládať stresové situácie, predchádzať konfliktom, asertívne jednať a podobne. Naučené vedomosti vie študent aplikovať aj v praxi.
Účtovníctvo 2 (UEM/UC2/19)
Študent identifikuje a charakterizuje základné pojmy podvojného účtovníctva. Pozná rámcovú účtovú osnovu pre podnikateľov.
Zvládne riešiť základné účtovné prípady z podnikateľskej praxe.
Základy marketingu
Študent porozumie základným informáciám z oblasti marketingu. Pamätá si podstatné informácie z výrobkovej, cenovej, distribučnej a komunikačnej politiky a na základe poskytnutých praktických návodov vie aplikovať jednotlivé marketingové nástroje v praxi.
Dane podnikateľských subjektov (UMIT/DPS/15)
Študent porozumie legislatívnym a ekonomickým podmienkam zdaňovania
podnikateľských subjektov. Pozná daňový systém SR a
oboznámi sa s princípom tvorby a výberu daní podnikateľských subjektov.
Dejiny ekonomických teórií (FPVaI/UEM/DET/22)
Študent porozumie výkladu a analýze tých škôl a smerov ekonomickej teórie, ktoré výrazne ovplyvnili štruktúru a obsah modernej ekonomickej vedy a ktoré sa podieľajú aj na formovaní hospodárskej politiky štátu. Získané vedomosti aplikuje pri rozoznávaní rozličných názorov, teórií a prúdov, ktoré sa objavujú pri genéze ekonomického myslenia.