1. cudzí jazyk: odborný stupeň 2
Kurz je určený študentom prvého ročníka magisterského stupňa štúdia študijného programu riadenie kultúry a turizmu. Cieľom predmetu je rozvíjať lexikálne, morfologické a syntaktické znalosti študentov a aplikovať ich v komunikácii v anglickom jazyku najmä v kontexte obchodu.
1. cudzí jazyk: všeobecný stupeň 1
Predmet sa venuje rozširovaniu odbornej slovnej zásoby v špecifickej oblasti akou je tradičná kultúra na Slovensku. Kurz obsahuje samostatné lekcie vhodné pre samštúdium študenta, pričom hlavné obsahové zameranie kurzu sa venuje osvojovaniu odbornej slovnej zásoby z oblasti tradičných zvykov, kuchyne, odievania v cudzom jazyku.
1. cudzí jazyk: všeobecný stupeň 6
Kurz je určený študentom tretieho ročníka bakalárskeho stupňa štúdia študijného programu riadenie kultúry a turizmu. Cieľom predmetu je rozvíjať lexikálne, morfologické a syntaktické znalosti študentov a aplikovať ich v komunikácii v anglickom jazyku najmä v kontexte cestovného ruchu.
Antropológia smrti
Predmet poskytuje pohľad na problematiku smrti a jej vnímanie v jednotlivých spoločenstvách, v rôznych historických obdobiach, ale i spoločenské kontexty fungovania tohto fenoménu, jeho vývin, vplyv na správanie, konanie a uvažovanie človeka. Zameriava sa na viaceré duchovné aj materiálne kultúrne javy, ktoré priamo súvisia s fenoménom smrti.
Antropológia svetových náboženstiev
Aplikovaná antropológia
Kurz sa zameriava na široké využívanie, t.j, aplikáciu etnologického/antropologického poznania a výskumných metód v spoločenskej praxi, pri riešení tzv. „skutočných problémov“. Dôraz sa kladie i na aspekty a spôsoby angažovanosti výskumníkov vo veciach verejných, či ide o lokálne a translokálne občianske aktivity alebo iné prepojenia medzi akadémiou a praxou, ktoré v súčasnosti nadobúdajú rôzne podoby. Cieľom kurzu je otvoriť a vzbudiť medzi študentmi a študentkami diskusiu na tému aplikácie a angažovanosti a poukázať na to etnológia/soc. a kultúrna antropológia je spoločensky relevantnou disciplínou, ktorá vie na základe svojich metodologických nástrojov a hĺbkových analýz priniesť návrhy riešení rôznych spoločenských problémov.
Bilingválna kultúra etník I. (nemecká)
Študent identifikuje základné terminologické poznatky z etnológie, etnografie, kulturológie a sociológie. Študent sa oboznámi so špecifikami života a pôsobenia nemeckého etnika na území Slovenska. Cieľom je mapovať a porozumieť prínosu nemeckého etnika v oblasti rozvoja kultúry a kultúrnosti na našom území v historickom kontexte. Absolvent kurzu aplikuje získané poznatky a prehľad do kritickej reflexie diskurzu o etnických minoritách vo vzťahu k dominantnej kultúre a majoritnému obyvateľstvu.
C1. cudzí jazyk: všeobecný stupeň 3 nemecký jazyk
Kurz je zameraný na budovanie komunikačných schopností účastníkov na úrovni A2, B1 so zameraním na bežnú komunikáciu zodpovedajúcej jazykovej úrovni. Tiež sa zameriava na reálie príslušnej jazykovej oblasti; rozvíjanie lexiky a jazykových zručností v nemeckom jazyku nácvik pochopenia čítaného neznámeho textu; riešenie úloh, ktoré sa naň nadväzujú.
Cudzí jazyk odborný stupeň 2
Cieľom kurzu je aktívne osvojovanie si odbornej slovnej zásoby z oblasti manažmentu a marketingu v CJ ako aj získavanie gramatických zručností na úrovni B2 a C1 spoločeného Európskeho referenčného rámca.
Cudzí jazyk všeobecný stupeň 2
Cieľom kurzu je rozširovanie cudzojazyčných zručností a osvojovanie si novej slovnej zásoby na úrovni bežnej každodennej komunikácie.
Cudzí jazyk všeobecný stupeň 4
Cieľom kurzu je rozširovanie cudzojazyčných zručností a osvojovanie si novej slovnej zásoby na úrovni bežnej každodennej komunikácie na úrovni A2 a b1 spoločného Európskeho referenčného rámca.
Dejiny a koncepcie etnomuzikológie
Cieľom prednáškového bloku je priblížiť vývin etnomuzikológie so zreteľom na európske etnomuzikologické školy a americkú etnomuzikológiu, resp. hudobnú antropológiu. Osobitne sú mapované vývinové obdobia záujmu o tradičnú hudbu od hudobnej folkloristiky, tónovej psychológie, porovnávacej hudobnej vedy vedu až po súčasnú modernú etnomuzikológiu. Kurz tiež obsahuje základné teoreticko-metodologické východiská a koncepcie, ktoré sa uplatňujú pri výskume tradičnej hudby a uzatvára ho hudobnohistoriografická metóda aplikovaná na evaluáciu prameňov tradičnej hudby na Slovensku.
Dejiny a kultúra Rómov
Študent/-ka počas kurzu nadobudne základné vedomosti o genéze rómskeho etnika, o historických okolnostiach príchodu Rómov z Indie do Európy a o najdôležitejších kultúrno-spoločenských kontextoch ich migrácie a pôsobenia v krajinách Európy a v Uhorsku do 19. storočia. Pozornosť bude venovaná politickému a spoločenskému kontextu, ktorý ovplyvňoval ich postavenie na našom území v 20. storočí. Študent/-ka bude oboznámená zo všeobecnými aj regionálne príznačnými charakteristikami spôsobu života usadených aj kočovných Rómov na Slovensku, získa prehľad o najdôležitejších odborných prácach a výskumných projektoch zameraných na rómsku problematiku. V priebehu prednášok - prostredníctvom diskusií a štúdia literatúry - nadobudne schopnosť kriticky reflektovať rôznorodé témy, ktoré sa týkajú rómskej minority, občianskeho aktivizmu a štátnych politík, a to s dôrazom na vývoj po 1989. Pozornosť bude tiež venovaná mediálnemu obrazu Rómov v súčasnosti.
Dejiny a súčasnosť folklorizmu
Prednáškový kurz je zameraný na teoretické otázky folklorizmu, metodológii jeho výskumu a vzťahu k folklóru. Osobitná pozornosť je venovaná historických aspektom jeho vzniku, jeho rozvoju v 20. storočí až po súčasné podoby folklorizmu. Fenomén folklorizmu je chápaný ako proces zasahujúci všetky zložky nehmotnej tradičnej ľudovej kultúr s osobitným akcentom na tanečný, hudobný a výtvarný folklorizmus.
Dejiny etnológie
Predmet sa zameriava na vývin národopisného/etnografického bádania na Slovensku v kontexte stredoeurópskej vedy od 18. storočia do súčasnosti. Poskytuje základný prehľad o jednotlivých fázach tohto procesu, osobnostiach a inštitúciách, ktoré boli jeho súčasťou v rámci spoločensko-politických a dobových pomerov, v ktorých jednotlivé osobnosti a inštitúcie pôsobili.
Dejiny každodennosti
Dejiny kultúry I.
Študent identifikuje základné terminologické vedomosti z odboru. Študent si pamätá základné kategórie a pojmy myslenia o kultúre v období antiky. Študent porozumie reflexii antickej kultúry v európskom myslení. Študent analyzuje získané poznatky, s ktorými sa oboznámil. Študent internalizuje metódy a stratégie vedeckej interpretácie textu. Študent aplikuje naučené vedomosti o základných kategóriách, pojmoch i princípoch myslenia o kultúre v období antiky do komplexného obrazu antického človeka, jeho života i kultúry.
Dejiny kultúry II.
Študent si pamätá základné kategórie a pojmy myslenia o kultúre v období stredoveku. Študent porozumie reflexii stredovekej kultúry v európskom myslení dvadsiateho storočia. Cieľom je analyzovať získané vedomosti o teoretických prístupoch ku kultúre a kultúrnosti v období stredoveku. Absolvent kurzu aplikuje osvojené poznatky o základných kategóriách, pojmoch a princípoch myslenia o kultúre v stredoveku do komplexného obrazu o stredovekom človeku a jeho spôsobe života.
Dejiny kultúry III.
Študent si pamätá základné kategórie a pojmy myslenia o kultúre v období novoveku. Študent porozumie reflexii novovekej kultúry v európskom myslení až po koniec 19. storočia. Študent analyzuje získané vedomosti o teóriách, modeloch a štruktúrach novovekej kultúry a kultúrnosti. Študent používa metódy a stratégie vedeckej interpretácie textu, ako aj terminológiu odboru. Študent aplikuje naučené vedomosti o základných kategóriách, pojmoch i princípoch myslenia o kultúre v novoveku do komplexného obrazu novovekého človeka, jeho života, vzdelanosti i kultúry. Študent kategorizuje a porovnáva integrované vedomosti o teóriách, modeloch a štruktúrach v rámci jednotlivých období dejín kultúry od antiky až po novovek.