Objektovo orientované programovanie - externé štúdium (KI/DOOP)


Cieľom kurzu je naučiť objektovému mysleniu s dôrazom na využívanie základných výhod a vlastností objektovo orientovaného programovania (zapúzdrenosť, dedičnosť a polymorfizmus), poskytnúť prostriedky a postupy extrakcie objektov z objektívnej reality do počítačového modelu (definícia tried, ich stavov a správaní), poskytnúť priestor pre vytváranie objektov z bežnej programátorskej praxe a úlohy postupne transformovať do rozsiahlejších problémov (zovšeobecnenie problému z praxe). Vedieť používať a postupne aj pochopiť objektovo orientovanú filozofiu programovania, s využitím všetkých výhod, ktoré sa pri takomto type programovania ponúkajú. V závere kurzu je oboznámenie sa s komponentovými technológiami a tvorbou vlastných komponentov. Programovanie prebieha v prostredí Borland Delphi.

Programovanie 1 - Delphi (KI/PR1)

Cieľom kurzu je oboznámiť študentov so základnými princípmi algoritmizácie, riešenia problémov na počítačoch a tvorby programov. Študenti získajú základné poznatky a zručnosti z tvorby všeobecných postupov (algoritmov) na riešenie problémov a úloh každodenného života, ich formálneho zápisu v jazyku vývojových diagramov ako i vo vyšších programovacích jazykoch. Naučia sa používať základné prvky štruktúrovaného programovania (algoritmické štruktúry a príkazy programovacieho jazyka), narábať s údajovými typmi a ladeniu programov. Zároveň sa naučia základné princípy vizuálneho, komponentového programovania v prostredí Borland Delphi. Získajú prehľad o vlastnostiach audalostiach komponentov. V kurze sa kladie dôraz na rozvoj programátorského myslenia, porozumeniu princípov programovania a budovaniu správneho programátorského štýlu.

Programovanie 2 - Delphi (KI/PR2)


Cieľom kurzu je rozvoj programátorských vedomostí a zručností študentov s cieľom využiť pri riešení zložitejších problémov zodpovedajúce efektívne prostriedky, ako v oblasti tvorby algoritmov, tak i v oblasti voľby a implementácie údajových štruktúr. Hlavný dôraz je kladený na pokročilejšie programátorské techniky v založené na rekurzívnych algoritmoch (prehľadávanie s návratom, rekurzívne algoritmy v grafike), práci s dynamickými premennými a s rôznymi štandardizovanými i neštandardizovanými dynamickými údajovými štruktúrami na báze ukazovateľov a dynamických premenných (zreťazené zoznamy, stromy, grafy). Kurz sa zameriava na ich implementáciu v prostredí Borland Delphi ako i na ich používanie pri riešení konkrétnych problémov. Obsahovo kurz nadväzuje na predmet Programovanie 1.

Garant: Ján Skalka

Programovanie 3 - Delphi (KI/PR3D)


Cieľom kurzu je naučiť objektovému mysleniu s dôrazom na využívanie základných výhod a vlastností objektovo orientovaného programovania (zapúzdrenosť, dedičnosť a polymorfizmus), poskytnúť prostriedky a postupy extrakcie objektov z objektívnej reality do počítačového modelu (definícia tried, ich stavov a správaní), poskytnúť priestor pre vytváranie objektov z bežnej programátorskej praxe a úlohy postupne transformovať do rozsiahlejších problémov (zovšeobecnenie problému z praxe). Vedieť používať a postupne aj pochopiť objektovo orientovanú filozofiu programovania, s využitím všetkých výhod, ktoré sa pri takomto type programovania ponúkajú. V závere kurzu je oboznámenie sa s komponentovými technológiami a tvorbou vlastných komponentov. Programovanie prebieha v prostredí Borland Delphi.

Programovanie 3 - RŠ Žilina (KI/PR3-ZA)

Cieľom kurzu je oboznámiť študentov prostredníctvom rýchlokurzu s princípmi algoritmizácie, riešenia problémov na počítačoch a tvorby programov. Študenti získajú poznatky a zručnosti z tvorby všeobecných postupov (algoritmov), ich formálneho zápisu v jazyku vývojových diagramov ako i vo vyšších programovacích jazykoch. Naučia sa používať prvky štruktúrovaného programovania (algoritmické štruktúry a príkazy programovacieho jazyka), narábať s údajovými typmi a ladiť programov.
Zároveň sa naučia základné princípy vizuálneho, komponentového programovania v prostredí Borland Delphi. Získajú prehľad o vlastnostiach audalostiach komponentov. V kurze sa kladie dôraz na rozvoj programátorského myslenia, porozumeniu princípov programovania a budovaniu správneho programátorského štýlu.

Tvorba pedagogického softvéru

Cieľom kurzu je naučiť študentov využívať programátorské prostriedky a prostredia na zefektívnenie vyučovacieho procesu. Ťažisko predmetu je vo vytváraní didaktických aplikácií určených na zvýšenie efektívnosti vzdelávacieho procesu. Študentom budú sprostredkované vedomosti ako z oblasti efektívneho využívania prostriedkov IKT, tak i techník a metodík na ich včlenenie do procesu vzdelávania na úrovni samotného vzdelávania i jeho riadenia a administratívy.