Tímový projekt 2 (FPV/KI/TP2)
Informačné systémy 22/23 (KI/IS/15)
Cieľom predmetu je vymedziť a klasifikovať metódy, techniky a nástroje vývoja informačných systémov, definovať základné princípy metód a techník vývoja IS, zoznámiť poslucháčov s technickými a metodickými nástrojmi pre podporu vývoja informačných systémov, ukázať konkrétne riešenia architektúry IS pre priemyslové a obchodné podniky, vysvetliť podstatu systémovej integrácie a zoznámiť poslucháčov s metódami projektovania zložitých informačných systémov.
Databázové systémy 22/23 (KI/DB/15)
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov so základnými princípmi a štruktúrou databázových systémov. Študent sa oboznámi so základnými poznatkami z teórie databáz, získa praktické zručnosti z návrhu relačných databáz a implementácie relačných databázových systémov. V priebehu kurzu si osvojí praktické zručnosti potrebné pre jednotlivé etapy návrhu relačných databáz a bude vedieť správne použiť základné konštrukcie jazyka SQL v prostredí nezávislom na konkrétnom vývojovom prostredí a operačnom systéme.
Úvod do softvérového inžinierstva (FPVaI/KI/USI/22)
Programovanie databázových aplikácií 21/22 (FPV/KI/PDA)
Cieľom predmetu je oboznámiť študenta s možnosťami spracovania rôznych typov dát. Po absolvovaní študent:
- pozná ciele, funkcie a modely databázových systémov,
- rozumie významu SRBD a pozná jeho základné charakteristiky,
- kriticky hodnotí vlastnosti rôznych dátových modelov, špecifikuje ich vnútornú štruktúru a dátové typy,
- študent rozumie významu transakčného spracovania dát a možným problémom,
- aplikuje zásady bezpečnosti a pozná modely prístupu k dátam,
- ovláda metodiku tvorby dátových skladov, pozná rozšírenia SQL,
- pozná rozdiely medzi relačnými a NoSQL databázovými systémami a podmienky ich efektívneho nasadenia,
- aplikuje získané poznatky do tvorby databázovej aplikácie vo vybranom frameworku programovacieho jazyka,
- vie vytvoriť jednoduchú databázovú webovú alebo mobilnú aplikáciu.
Analýza edukačných dát (FPV/KI/EDM/22)
Cieľom predmetu je oboznámiť študenta s oblasťou Learning Analytics, zdrojmi a spôsobmi spracovania edukačných dát, úlohami objavovania znalostí v doméne Learning Analytics, vizualizáciou dát, aplikáciou výsledkov výskumu do praxe ako aj s aktuálnymi trendmi a prístupmi k vývoju softvérových produktov pre oblasť Edtech. Po skončení kurzu bude študent:
- vedieť charakterizovať ciele a oblasti výskumu analýzy edukačných dát,
- rozumieť špecifikám skúmanej domény,
- ovládať viacero metód a techník analýzy dát z domény vzdelávania,
- rozumieť problematike uchovávania, spracovania, analýzy a vizualizácii edukačných dát z pohľadu vývoja softvéru,
- vedieť navrhnúť vhodnú architektúru softvérového produktu,
- spolupracovať na implementácii prístupov a aplikácii skúmanej domény v prostredí vzdelávacej organizácie.
Princípy softvérového inžinierstva 21/22 (KI/PSI)
Cieľom predmetu je oboznámiť študenta so základnými princípmi softvérového inžinierstva. Študent bude vedieť charakterizovať jednotlivé softvérové procesy, popísať výhody a nevýhody niekoľkých modelov životného cyklu vývoja softvérového produktu, bude prakticky ovládať viacero metód a techník vývoja softvérového produktu. Študent bude rozumieť významu jednotlivých diagramov UML. Študent aplikuje rôzne prístupy k testovaniu a validácie softvérového produktu.
Informačné systémy 21/22 (KI/IS/15)
Cieľom predmetu je vymedziť a klasifikovať metódy, techniky a nástroje vývoja informačných systémov, definovať základné princípy metód a techník vývoja IS, zoznámiť poslucháčov s technickými a metodickými nástrojmi pre podporu vývoja informačných systémov, ukázať konkrétne riešenia architektúry IS pre priemyslové a obchodné podniky, vysvetliť podstatu systémovej integrácie a zoznámiť poslucháčov s metódami projektovania zložitých informačných systémov.
Databázové systémy 21/22 (KI/DB/15)
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov so základnými princípmi a štruktúrou databázových systémov. Študent sa oboznámi so základnými poznatkami z teórie databáz, získa praktické zručnosti z návrhu relačných databáz a implementácie relačných databázových systémov. V priebehu kurzu si osvojí praktické zručnosti potrebné pre jednotlivé etapy návrhu relačných databáz a bude vedieť správne použiť základné konštrukcie jazyka SQL v prostredí nezávislom na konkrétnom vývojovom prostredí a operačnom systéme.
Educational Data Mining 2021
Cieľom predmetu je oboznámiť študenta s oblasťou Learning Analytics, zdrojmi a spôsobmi spracovania edukačných dát, úlohami objavovania znalostí v doméne Learning Analytics, vizualizáciou dát, aplikáciou výsledkov výskumu do praxe ako aj s aktuálnymi trendmi a prístupmi k vývoju softvérových produktov pre oblasť Edtech. Po skončení kurzu bude študent:
- vedieť charakterizovať ciele a oblasti výskumu analýzy edukačných dát,
- rozumieť špecifikám skúmanej domény,
- ovládať viacero metód a techník analýzy dát z domény vzdelávania,
- rozumieť problematike uchovávania, spracovania, analýzy a vizualizácii edukačných dát z pohľadu vývoja softvéru,
- vedieť navrhnúť vhodnú architektúru softvérového produktu,
- spolupracovať na implementácii prístupov a aplikácii skúmanej domény v prostredí vzdelávacej organizácie.
Programovanie databázových aplikácií 20/21 (KI/PDA)
Cieľom predmetu je oboznámiť študenta s možnosťami spracovania rôznych typov dát. Po absolvovaní študent:
- pozná ciele, funkcie a modely databázových systémov,
- rozumie významu SRBD a pozná jeho základné charakteristiky,
- kriticky hodnotí vlastnosti rôznych dátových modelov, špecifikuje ich vnútornú štruktúru a dátové typy,
- študent rozumie významu transakčného spracovania dát a možným problémom,
- aplikuje zásady bezpečnosti a pozná modely prístupu k dátam,
- ovláda metodiku tvorby dátových skladov, pozná rozšírenia SQL,
- pozná rozdiely medzi relačnými a NoSQL databázovými systémami a podmienky ich efektívneho nasadenia,
- aplikuje získané poznatky do tvorby databázovej aplikácie vo vybranom frameworku programovacieho jazyka,
- vie vytvoriť jednoduchú databázovú webovú alebo mobilnú aplikáciu.
Informačné systémy 20/21 (KI/IS)
Cieľom predmetu je vymedziť a klasifikovať metódy, techniky a nástroje vývoja informačných systémov, definovať základné princípy metód a techník vývoja IS, zoznámiť poslucháčov s technickými a metodickými nástrojmi pre podporu vývoja informačných systémov, ukázať konkrétne riešenia architektúry IS pre priemyslové a obchodné podniky, vysvetliť podstatu systémovej integrácie a zoznámiť poslucháčov s metódami projektovania zložitých informačných systémov.
Princípy softvérového inžinierstva 20/21 (KI/PSI)
Cieľom predmetu je oboznámiť študenta so základnými princípmi softvérového inžinierstva. Študent bude vedieť charakterizovať jednotlivé softvérové procesy, popísať výhody a nevýhody niekoľkých modelov životného cyklu vývoja softvérového produktu, bude prakticky ovládať viacero metód a techník vývoja softvérového produktu. Študent bude rozumieť významu jednotlivých diagramov UML. Študent aplikuje rôzne prístupy k testovaniu a validácie softvérového produktu.
Databázové systémy 20/21 (KI/DB)
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov so základnými princípmi a štruktúrou databázových systémov. Študent sa oboznámi so základnými poznatkami z teórie databáz,získa praktické zručnosti z návrhu relačných databáz a implementácie relačných databázových systémov. V priebehu kurzu si osvojí praktické zručnosti potrebné pre jednotlivé etapy návrhu relačných databáz a bude vedieť správne použiť základné konštrukcie jazyka SQL v prostredí nezávislom na konkrétnom vývojovom prostredí a operačnom systéme.