Design graphique
Le design graphique est une activité de conception visant à mettre en oeuvre et coordonner la réalisation d’une communication visuelle combinant image et texte, sur imprimé ou sur écran. Le concepteur / designer graphique et multimédia a pour mission de concevoir, mettre en oeuvre et coordonner la réalisation d’un processus de communication visuelle, pour des destinations variées.
Développement et Classification des caractères typographiques
La classification formelle la plus couramment utilisée, et qui a le mérite de recouper les classifications historiques, est celle élaborée en 1954 par le français Maximilien Vox. Adoptée et complétée par la plus importante organisation typographique mondiale, l’Association typographique internationale (ATypI), elle possède également la caractéristique d’avoir été traduite en anglais et en allemand, renforçant ainsi son caractère universel.
Diplomový seminár 2
Predmet má za cieľ pripraviť študentov na kvalifikované získavanie, spracovanie a prezentáciu vedeckých informácií relevantných k odborným a vedeckým problémom, ktoré riešia v diplomových prácach. Študent preukáže zručnosti samostatne spracovávať odbornú a vedeckú literatúru, pripraví teoretickú koncepciu práce, získa zručnosť formulovať odborný a vedecký problém, hypotézy, metódy analýzy a vedeckého výskumu a vypracuje projekt výskumu.
Grafický dizajn
Predmet Grafický dizajn je zameraný na získanie praktických zručností z oblasti grafického dizajnu. Venuje sa farbám, tvarom a kompozícii, pričom sa kladie dôraz na praktický rámec výučby, ktorý spočíva v získaní vedomostí pre riadenie a vytváranie prostriedkov marketingovej komunikácie. Predpokladom na absolvovanie kurzu sú základné znalosti práce v grafických aplikáciach, akými sú Adobe Illustrator, Photoshop a InDesign.
Mediálne systémy
Praktikum výpočtovej techniky
Predmet je zameraný na získanie praktických zručností v grafických aplikáciach Adobe® Illustrator a Adobe® Photoshop. Získané zručnosti budú overované na sériach cvičení. Dôraz je kladený na aplikačný rámec zručností, ktorý budú využívané pri tvorbe reklamných prostriedkov.
Psychológia pre masmediálne štúdiá II.
Cieľom predmetu je oboznámiť študentov so základmi psychológie osobnosti s dôrazom na aplikáciu vedomostí v oblasti marketingovej komunikácie a manažmentu. Predmet sprevádza študentov základnou terminológiou, typológiami, výskumnými prístupmi, psychologickými znakmi dôležitými z hľadiska voľby komunikačnej stratégie, osobnosti vo vzťahu k spotrebnému správaniu a manažmentu ľudských zdrojov.
Vyučujúci: doc. Mgr. Katarína Fichnová; Mgr. Magdaléna Kačániová, PhD.
Psychológia tvorivosti (pre masmediálne štúdiá)
Študenti predmetu si osvoja základné poznatky súvisiace s fenoménom tvorivosti aplikované do mediálnej komunikácie najmä v riadení kreatívnych tímov počas kreatívneho procesu. Študenti sa naučia postupy identifikácie tvorivosti – tvorivých osobností, ich špecifických vlastností a charakteristík. Budú vedieť rozpoznať charakteristiky kreatívneho produktu. Získajú vedomosti ako podporovať a tvoriť prokreatívne prostredie a identifikovať bariéry tvorivosti. Zvládnu základné postupy zvyšovania úrovne tvorivosti jej stimuláciou a facilitáciou.
Psychológia tvorivosti v marketingovej komunikácii
Frekventanti predmetu si osvoja základné fakty súvisiace s fenoménom tvorivosti. Predmet poukazuje na možnosti využitia poznatkov o tvorivosti v plánovaní a exekúcii marketingovej komunikácie a najmä v riadení kreatívnych tímov. Získajú informácie o zákonitostiach tvorivého procesu. Študenti sa naučia postupy identifikácie tvorivosti a špecifikácie vlastností kreatívneho produktu – adverfaktu, ako aj tvorbe a podpore prokreatívneho prostredia, identifikácie bariér tvorivosti ako i zvyšovania úrovne tvorivosti jej stimuláciou a facilitáciou.
Seminár k bakalárskej práci I.
Cielom predmetu je utvrdiť a precvičiť u poslucháčov základné postupy vedeckého bádania, ako sú: samostatná práca s odbornou a vedeckou literaturou a využívanie knižničného infosystému, základné kroky pri tvorbe vedeckej práce, obsahové a formálne náležitosti vedeckej práce, vypracovanie osnovy a teoretickéj analýzy problému.
Teória Farieb
Cieľom kurzu je ponúknuť študentom relevantné informácie o základných východiskách teórie farieb, vnímaní farieb, ako aj zákonitostiach pôsobenia farieb na recipienta komunikácie, taktiež zorientovať študentov v oblasti posudzovania a voľby farebnosti komunikačných výstupov so zameraním na oblasť marketingovej komunikácie.
Vývoj a klasifikácia písma
Predmet Vývoj a klasifikácia písma sa venuje klasifikácii písmových rodín a druhov podľa československej typológie zavedenej Jánom Soplerom a medzinárodnej klasifikácie ATYPI. Objasňuje termíny a pojmy používané v typografii a polygrafii, pričom sa sústreďuje na aplikačný rámec písma v marketingovej komunikácii a reklame. Kurz obsahuje historický diskurz vývoja tlačového písma od 15. storočia do súčastnosti.